Autor: Stephen King
Godina izdanja: 2008
Format: 15cm x 23,5 cm
Broj stranica: 255, 254
Prevoditelj: Božica Jakovlev
Ilustrator: Igor Kordej

Lisey's Story je psihologijski horor roman napisan 2006. godine, a dvije godine kasnije pojavio se na hrvatskom tržištu u prijevodu Božice Jakovlev, dostavljen čitateljima opravdanom brzinom. Kako se čita, Liseyna priča poprima jednu drugačiju osebujnost Kingova pisanja, a ako se učini naizgled predvidljivom i usporenom, pokazati će se obmanjujućom. Na nekoliko načina, ovaj roman iskače iz Kingovih shema pisanja, a iz neočekivanog smjera, zabacuje momente radnje gotovo gdje ne bi smio.

Priča započinje nakon sprovoda Liseyinog muža Scotta, poznatog i ekscentričnog pisca koji je za sobom  ostavio riznicu zabilježenih sjećanja, mnoštvo materijala u njihovom zajedničkom domu, za koje se Lisey sada mora pobrinuti. Njeno sortiranje Scottova rada započinje s pomalo hladnim osvrtajima na zajedničke trenutke prošlosti, svoje i njegove psihe, ali kako ona oštrije zabrazdi u ostavštinu, i kako joj se neželjeno u život počnu uplitati nove i stare osobe potaknute Scottovom smrću, Lisey se nađe u klopci sjecišta njihovih interesa, te svoje i Scottove prošlosti i sadašnjosti, granica razbijenih Scottovom paranormalnošću. Daleko od planiranog, mirnog nastavljanja života nakon Scottove smrti, Lisey otvara Pandorinu kutiju, zbiljsku istinu svog braka koje u zrcalu pokaže jedno lice previše.

Mada u općem presjeku možda možemo reći da Lisey's Story ne pripada najvišoj Kingovoj klasi romana, on je sadržajem zapravo jedan od originalnijih. Nepredvidljive radnje i neočekivanih dimenzija, novi se elementi isprva šture, a potom kompleksne osobne priče nastavljaju usađivati u plešuću, nemirnu nit radnje većim dijelom knjige. Pripovijetka kreće u ležernom, karakterističnom Kingovom stilu, s Lisey koja prebire po papirima i simpatično se prisjeća trenutaka svog života. Ležeran pristup i svojevrsno čakulanje Lisey i Kinga potraje, štoviše, traje neočekivano dugo i naizgled ne djeluje kao da će se što doista ozbiljnije dogoditi. Pa opet, takva bezazlenost vrišti svoje tajne, a da se nešto radikalno sprema, takva pretpostavka povlači čitati dalje.

Kada King končano pogurne prvu pločicu, raspad domino konstrukcije silovito odjekne. Osim neobičnog pristupa interpretaciji sadašnjosti i prošlosti, te povezivanje sa surealno paranormalnim aspektom više svjetova, King u novom rezonu integrira dramu ljudskog života i svoj suptilno poremećen osjećaj za horor. Lisey's story korak je dalje u psihologijskom aspektu,  te iako King u mnoštvu radova često ima posla s analizom ljudskih psihodruštvenih devijacija, odnosno uglavnom uvijek za negativce ima organski poremećene prispodobe do srži ukorijenjene u društvu koje zlostavljaju, ovdje King ponire zaista duboko u ljudsku perverziju, kroz seriju bolesnih istupa njegovih likova upečatljivo pokazujući čega sve doista nevidljivoga u najbližem svijetu oko nas ima. To pritom ne znači da se čitaju krvavi manifesti, već bitno psihologijska pomaknuća uma.

Sporedni, ali neizbježno bitni odnosi likova neizravno konstituiraju Liseyin život, pa kada je ona prisiljena grepsti po njima, naizgled koherentna sfera rastali se i stane sve u sebi gušiti. Paralelni efekti postupaka početi će se gomilati u radnji, a King neće prestati s pritiskom na Lisey, već će je iz svih smjerova života napasti uvođenjem novih likova i prebijanjem radnje, odnosno Liseynih odluka, u sve teži zavoj. Djelo tako bitno tematizira odlučnost ljudi, odnosno problem odlučivanja po sebi, no u njemu ćete lako pronaći još koješta vrijednoga, pa i ovoga puta, King ponovno uspijeva približiti ljudsku izopačenost opasno blizu površini, gotovo pa da uspijeva stranice romana učiniti opasnima po sebi, nešto što“nismo smjeli saznati.“ Njegov stil pisanja i ovdje naprosto stvara utisak mogućnosti dodirivanja misli njegovih likova, stoga će se Liseyna priča doista moći osjetiti kao vlastita.

Pitko štivo kakvo odstupa od Kingove klasike, raslojivo tematskim sadržajem, bogato idejama i slobodno u interpretacijama, Lisey's story vrijedno je potrebnog vremena. Dapače, mogla bi ugodno iznenaditi. Preporuka.