Godina izdanja: 2011.
Nakladnik: SFera
Format: 14x21 cm
Broj stranica: 378
Prevoditelj: /
Jezik originala: hrvatski

Najveća igra u svemiru i šire! zbirka je priča mlade nade hrvatske književnosti, i to vrlo spekulativne i vrlo fiktivne književnosti za ljubitelje SFa. Da nije imena i prezimena jedinstvenog autora na koricama, čitatelj bi teško povjerovao da su sve priče zbirke potekle od istog pera. Kada smo već kod korica, za ovu zbirku zaista vrijedi ona da se knjiga ne treba suditi po njima.

Tematika zbirke je neodrediva. Priče su (samo) prva kompilacija jednog dijela autorovog opusa, a tko god je zavirio u koju od zbirki modernog hrvatskog SF-a ili koji od fanzina, teško da se nije susreo s nečim što nije nosilo Bogdanovićev potpis. Neke od priča sadržanih u zbirci nositeljice su raznih nagrada.

Zaboravite klasičan, old school SF, iako se i njegovi fragmenti zacakle u produktu žrvnja autorove mašte. Iz njega će se svašta istresti i poletjeti u smjeru čitatelja, uvrnuto, naizgled nasumično, šaroliko, bučno, oštrih bridova, opasno, ubojito, živo. I kada se čini da je domet autora tek maštovita zafrkancija širokog vokabulara ili nizanje mračnih namjera , upadnete u zakarabuljenu duboku misao i dok ustajete i brišete prašinu sa sebe, nije vam jasno kako je niste prije zamijetili.

Danijelu kao da nije dovoljno 'samo' ispričati priču; da bi se većina njih izlegla za njih je kao inkubator često domišljen čitav novi svemir da statira ili glumi male, velike, ključne uloge.

Sam setting u nekim pričama ostavlja jači dojam od radnje (koliko bi se tu fanficova dalo napisati!), a neke su priče toliko upečatljive i jake da nimalo ne oduzima od njihove poruke i ideje to što su ispredene u nepoznatom svemiru ili što su kratkog formata.  Ljepota zbirke ovog autora je što nikada ne znate, ne što vas čeka u sljedećoj priči, nego što vas čeka već na sljedećoj stranici i to što nijedna od njih nije ispričana toliko konkluzivno da u nju ne stane još jedan upitnik.

Odakle sve te ideje, sve te pomaknute perspektive? Zombiji, osveta, space opera, bog, besmrtnost, kloniranje, dnevnici, ispovjesti, sjećanja, identitet, igre, virusi, ubojstva, ... sve to, ispričano Bogdanovićevim perom, postaju priče za sebe na originalan način, bez straha ateriraju iz krajnosti lakrdije u krajnost intime i egzistencijalnih pitanja likova, odnosno autora, odnosno čitatelja.

Utoliko je dobro što je u pitanju zbirka i to netematska, jer se dobije bolji dojam dijapazona pisca. Iako kažu da je za pisca dob kao godine za vino, čitajući Najveću igru u svemiru i šire! nemoguće se oteti dojmu integriteta autora koji je tek ušao u tridesete. Za njegovo se pisanje može svašta reći, ali mu se ne može predbaciti da je nemušt i neoriginalan. Stil, ma koliko da varira od prilike do prilike i ma koje da se tematike dotiče, je bogat, elokventan, tečan i izbrušen.

Ako se ne bojite eksperimentirati, naginjete uvrnutom, nebogobojaznom humoru, u sebi imate dozu hladne brutalnosti, a pomisao na psihodeliju vam podiže obrve i izmamljuje osmijeh, ne propustite se provozati na ovom toboganu. Tko zna što ćete sve naučiti dok se budete zabavljali?

Slični članci