got vii  HBO je nakon dugo očekivanja najavio datum premijere i prikazivanja nove sezone serijala pod nazivom Igra prijestolja VII.

uskoci 250

Nakon što se popularna kartaška start-up igra rasprodala u Hrvatskoj i dugo vremena je nije bilo u prodaji od sada ju možete naručiti preko nas.

Njezina maloprodajna cijena je 80,00kn, ali za sve koji se jave na naš mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i naruče sa svojim podacima (ime i prezime, adresa i kontakt telefon) dobit će popust od 20%. Dostava je 20kn.

Nažalost hrvatska verzije igre više ne postoji, a u prodaji je samo engleska i njemačka verzija igre. Pravila su u svakoj igri na sva tri jezika (hr, en, de), a samo karte su na engleskom ili njemačkoj jeziku.

Uskoci i dalje nisu u slobodnoj prodaji stoga ne vjerujemo da ćete ih naći u trgovinama i ovo je jedinstvena prilika da se dokopate svojeg primjerka ove igre.

Više o igri možete pročitati u našoj recenziji: Uskoci - kartaška igra o hrvatskim gusarima

IMG 3048Već smo tradicionalno na 36. Danima znanstvene fantastike uživali u predavanjima, radionicama, kvizovima i filmskim projekcijama uz cosplayere i odličnu organizaciju. No, moramo istaknuti najzabavniji dio SFerakona - naime, po prvi put na zagrebačkoj konvenciji uživali smo u predstavi u pet činova Dr.Horrible koji se odvijao kroz cjelodnevni subotnji program i dobio pozitivnu reakciju većine posjetitelja. Isto tako smo uživali i u predavanjima počasnih gostiju Chrisa Becketta i Nikolasa Lloyda. No, da se vratimo na početak...

sferaI ove godine možete uživati u programima 36.Dane znanstvene fantastike pod popularnim nazivom SFerakon 2014. Tema ovogodišnjeg SFeraKona su "Paralaleni svjetovi i alternativna povijest", a s tom temom vas tradicionalno čekaju radionice, predavanja, cosplayeri te poznati domaći i strani predavači.

Beth Revis: Across the Universe

across-the-universe250Naslov knjige: Across the Universe
Autor: Beth Revis
Godina izdanja: 2011.
Nakladnik: Razorbill Penguin
Format: 19.6x13 cm
Broj stranica: 298
Prevoditelj: -

Jedan od popularnih recentnijih naslova sa "young adult" police, Across The Universe autorice Beth Revis (kod nas preveden kao Beskrajno putovanje u nakladi Znanja) kao predstavnik svog žanra nosi gotova sva njegova obilježja: odrastanje, pitanja identiteta, mjesta u i odnosa sa obitelji odnosno autoritetom, elemente fantastike (u ovom slučaju znanstvene), probuđene seksualnosti, anksioznosti, depresije i, da, čak i samoubojstva. Jedino što nedostaje je rivalstvo i ljubavni trokut, ali nije isključeno da najavljeni nastavak neće popuniti i te "rupe" (u siječnju 2012. je izašao nastavak A Million Suns).

Priča se raspreda u dubokom svemiru, u zrakopraznom prostoru između sunčevog sustava i zvijezde koja bi odabranom dijelu čovječanstva postala novi dom, pod uvjetom da teraformiranje uspije. Mjesto radnje je svemirski brod u kojem borave kriogenskim snom usnuli znanstvenici i vojno osoblje, te živući rezidenti koji su prije stanovnici nego posada. Knjiga na samom početku daje zanimljiv opis doživljaja kriogenskog sna i dezorjentiranosti svijesti u stanju bliskom smrti koje se umjetno održava desetljećima. Klaustrofobija interijera i nemogućnost bijega sa broda nije opresivna kao u Tuđincu, ali je svejedno element na kojeg se likovi opetovano vraćaju kao ishodištu svojih nedeća. Knjiga ima i interaktivni dodatak na internetu gdje se čitatelj može virtualno prošetati svemirskim brodom na kojemu se radnja odvija.

Neplanirano buđenje jedne djevojke - Amy, nama bliskog pripovjedača jer nam je suvremenica, iz kriogenskog sna uvodi nas u ljudsko društvo i način življenja kakav ne poznajemo na Zemlji. Kroz perspektivu nje i glavnog muškog lika – Eldera, postepeno saznajemo više o novom uređenju, što je samo po sebi zanimljivo spekuliranje, zatim se zajedno sa njima upuštamo u istraživanje onoga što leži iza kulisa. Fabulu dodatno začinjavaju misteriozna ubojstva kriogenski uspavanih članova, kao i osjećaj utrke s vremenom svojstven svakom murder-mystery romanu. Knjiga pripovjedački mikrofon pola vremena prepušta muškom protagonistu što cijeloj priči daje ravnotežu, alternativnu perspektivu i seksualan naboj, i služi kao inventivan modus pripovjedanja, obzirom da je cijela priča ispričana u kratkim, izmjeničnim odlomcima Amynog i Elderovog gledišta.

U jednu ruku, Across The Universe jaše na valu uspjeha trilogije Hunger Games koji je također u žarište postavio djevojku suviše ozbiljnu i zrelu za svoju dob, nasilno istrgnutu iz poznate okoline i bačenu u neprijateljsko okružje da se snađe kako zna i umije, usput ispitujući tko su joj pravi prijatelji, a tko skriveni neprijatelji dok su joj život i sigurnost u neprestanoj opasnosti. Naravno, kroz iskušenja ona raste kao osoba i uči što znači donositi vlastite odluke. Ona je bespoštedna, sklona rizicima, čvrsta i većinu vremena racionalna – dakle sve ono što djevojke ranijih generacija nisu ohrabrivane da budu. U Across the Universe osjeća se isti prezir prema autoritetu i vladajućima, potreba da se raskrinkaju njihove obmane, prisile i manipulacije, da se stvori novi poredak cijepljen od mana staroga.

Iako ima elemenata napetice i atmosfere razrješavanja tajni koje čitatelju većinom postaju evidentne prije no što su objelodanjene, ovo djelo, međutim, neće ostati zapaženo kao detektivski roman u svemiru. Njegova je trajna vrijednost prikaz u kojem ništa nije crno-bijelo, niti jedan odnos nije jednostavan i ono što se čini na prvi pogled, baš kao niti jedan od vodećih likova. Također, u priču inkorporira itekako zamislive metode vladanja masama kroz genetičko i psihološko manipuliranje, sociološki inžinjering, korištenje genetski "prilagođenih" ljudi poput stoke, potrošne klase. Oslikava društvo u kojemu se različitost proganja i čisti iz tijela društva, umjetnost se smatra devijacijom, a talenti se po potrebi ucjepljuju mutagenskim injekcijama u fetuse. Iako su potrebe ciljane publike vjerojatno jako dobro pogođene, uz svijet koji je Revis zamislila, prava je šteta što se nije veće težište stavila na opis i organizaciju njegovog načina funkcioniranja, misaonog eksperimenta radi.

Ma koliko god se zgražali nad takvim i sličnim prikazima zlosutnih socioloških alternativa, njihovo je značenje važno i opominjuće, jer smo duboko u sebi svjesni kako, u podobnom razvoju okolnosti, oni lako mogu postati stvarnost. I letimičan pogled na ljudsku povijest nam to nijemo potvrđuje.