gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Glass official theatrical posterU kinima se ovih dana vrti Glass, treći film iz prve Shyamalanove trilogije. Neslomljivi Overseer (Bruce Willis) obračunat će se s nadljudski moćnim Beastom (James McAvoy), i starim neprijateljem Glassom (Samuel L. Jackson).

warhammerProizvođači igara Warhammer koristili su strategiju uvođenja novih edicija svakih nekoliko godina. Kao rezultat takve politike, njihove igre su opstale desetljećima. No prije nekoliko godina ukinuta je jedna od dvije najdugovječnije igre Warhammer Fantasy Battles, a nastavljen je razvoj Warhammera 40000.

avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

Beth Revis: Across the Universe

across-the-universe250Naslov knjige: Across the Universe
Autor: Beth Revis
Godina izdanja: 2011.
Nakladnik: Razorbill Penguin
Format: 19.6x13 cm
Broj stranica: 298
Prevoditelj: -

Jedan od popularnih recentnijih naslova sa "young adult" police, Across The Universe autorice Beth Revis (kod nas preveden kao Beskrajno putovanje u nakladi Znanja) kao predstavnik svog žanra nosi gotova sva njegova obilježja: odrastanje, pitanja identiteta, mjesta u i odnosa sa obitelji odnosno autoritetom, elemente fantastike (u ovom slučaju znanstvene), probuđene seksualnosti, anksioznosti, depresije i, da, čak i samoubojstva. Jedino što nedostaje je rivalstvo i ljubavni trokut, ali nije isključeno da najavljeni nastavak neće popuniti i te "rupe" (u siječnju 2012. je izašao nastavak A Million Suns).

Priča se raspreda u dubokom svemiru, u zrakopraznom prostoru između sunčevog sustava i zvijezde koja bi odabranom dijelu čovječanstva postala novi dom, pod uvjetom da teraformiranje uspije. Mjesto radnje je svemirski brod u kojem borave kriogenskim snom usnuli znanstvenici i vojno osoblje, te živući rezidenti koji su prije stanovnici nego posada. Knjiga na samom početku daje zanimljiv opis doživljaja kriogenskog sna i dezorjentiranosti svijesti u stanju bliskom smrti koje se umjetno održava desetljećima. Klaustrofobija interijera i nemogućnost bijega sa broda nije opresivna kao u Tuđincu, ali je svejedno element na kojeg se likovi opetovano vraćaju kao ishodištu svojih nedeća. Knjiga ima i interaktivni dodatak na internetu gdje se čitatelj može virtualno prošetati svemirskim brodom na kojemu se radnja odvija.

Neplanirano buđenje jedne djevojke - Amy, nama bliskog pripovjedača jer nam je suvremenica, iz kriogenskog sna uvodi nas u ljudsko društvo i način življenja kakav ne poznajemo na Zemlji. Kroz perspektivu nje i glavnog muškog lika – Eldera, postepeno saznajemo više o novom uređenju, što je samo po sebi zanimljivo spekuliranje, zatim se zajedno sa njima upuštamo u istraživanje onoga što leži iza kulisa. Fabulu dodatno začinjavaju misteriozna ubojstva kriogenski uspavanih članova, kao i osjećaj utrke s vremenom svojstven svakom murder-mystery romanu. Knjiga pripovjedački mikrofon pola vremena prepušta muškom protagonistu što cijeloj priči daje ravnotežu, alternativnu perspektivu i seksualan naboj, i služi kao inventivan modus pripovjedanja, obzirom da je cijela priča ispričana u kratkim, izmjeničnim odlomcima Amynog i Elderovog gledišta.

U jednu ruku, Across The Universe jaše na valu uspjeha trilogije Hunger Games koji je također u žarište postavio djevojku suviše ozbiljnu i zrelu za svoju dob, nasilno istrgnutu iz poznate okoline i bačenu u neprijateljsko okružje da se snađe kako zna i umije, usput ispitujući tko su joj pravi prijatelji, a tko skriveni neprijatelji dok su joj život i sigurnost u neprestanoj opasnosti. Naravno, kroz iskušenja ona raste kao osoba i uči što znači donositi vlastite odluke. Ona je bespoštedna, sklona rizicima, čvrsta i većinu vremena racionalna – dakle sve ono što djevojke ranijih generacija nisu ohrabrivane da budu. U Across the Universe osjeća se isti prezir prema autoritetu i vladajućima, potreba da se raskrinkaju njihove obmane, prisile i manipulacije, da se stvori novi poredak cijepljen od mana staroga.

Iako ima elemenata napetice i atmosfere razrješavanja tajni koje čitatelju većinom postaju evidentne prije no što su objelodanjene, ovo djelo, međutim, neće ostati zapaženo kao detektivski roman u svemiru. Njegova je trajna vrijednost prikaz u kojem ništa nije crno-bijelo, niti jedan odnos nije jednostavan i ono što se čini na prvi pogled, baš kao niti jedan od vodećih likova. Također, u priču inkorporira itekako zamislive metode vladanja masama kroz genetičko i psihološko manipuliranje, sociološki inžinjering, korištenje genetski "prilagođenih" ljudi poput stoke, potrošne klase. Oslikava društvo u kojemu se različitost proganja i čisti iz tijela društva, umjetnost se smatra devijacijom, a talenti se po potrebi ucjepljuju mutagenskim injekcijama u fetuse. Iako su potrebe ciljane publike vjerojatno jako dobro pogođene, uz svijet koji je Revis zamislila, prava je šteta što se nije veće težište stavila na opis i organizaciju njegovog načina funkcioniranja, misaonog eksperimenta radi.

Ma koliko god se zgražali nad takvim i sličnim prikazima zlosutnih socioloških alternativa, njihovo je značenje važno i opominjuće, jer smo duboko u sebi svjesni kako, u podobnom razvoju okolnosti, oni lako mogu postati stvarnost. I letimičan pogled na ljudsku povijest nam to nijemo potvrđuje.