xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Glass official theatrical posterU kinima se ovih dana vrti Glass, treći film iz prve Shyamalanove trilogije. Neslomljivi Overseer (Bruce Willis) obračunat će se s nadljudski moćnim Beastom (James McAvoy), i starim neprijateljem Glassom (Samuel L. Jackson).

Davorin Horak: Magazin Sirius B

siriusb2Naslov zbirke: SIRIUS B, broj 2
Urednik: Davorin Horak
Autori: Cordwainer Smith - "On sam u nadvremenu", Ted Chiang - "Izdisanje", Will McIntosh - "Mrtve mladenke", Walter M. Miller Jr. - "Mračni blagoslov", Paolo Bacigalupi - "Kockar", Ron Thompson Jr. - "Magla", R. A. Lafferty - "Euremino prokletstvo"
Godina izdanja: 2011
Nakladnik: Hangar 7
Format: 19x13
Broj stranica: 176
Prevoditelj: -
Jezik originala: hrvatski

SIRIUS B je (gotovo) imenjak prethodnika Siriusa koji je obilježio starije generacije entuzijasta znanstvene fantastike i koji je ponovo zaživio zahvaljujući viziji i naporu svog urednika, kao i sve većoj bazi novih/starih čitatelja. Dakako, iz pepela ustali SIRIUS B ne počiva na staroj slavi i otprije prepoznatljivu imenu, već svakim novim brojem opravdava ponovno pojavljivanje na sceni.

Drugi broj dugo očekivane zbirke ne pati od recesije ideja i kvalitete. Aktualni ljubimac čitatelja, Bacigalupi, počastio nas je pričom sa okusom istočne Azije o čovjeku koji živi u svijetu u kojem ne pripada i odbija odstupiti od svojih načela samo zato što nisu norma(lna). Obzirom na lajtmotiv nesavršenog spoja Istoka i Zapada te stranog tijela u teksturi Istočnjačkog, odnosno Zapadnjačkog društva, možda ju pisao kao zagrijavanje za Wind-up Girl

Dvije priče za koje bi se mogle očekivati da će biti pregažene vremenom – Euremino prokletstvo iz 1972. i Mračni blagoslov iz 1951. -  iznenađujuće inteligentno i moderno obrađuju teme različitosti i predrasuda, s time da valja istaknuti potonju kao zasluženu dobitnicu nagrade Hugo. Lafferty je svoju poruku skicirao pronicavim i mračnim smislom za humor, a tu bi priču trebali pročitati prvenstveno pedagozi i učitelji. Mračni blagoslov Millera Jr.-a čita se u jednom dahu i nalikuje na horor film kojeg se ne može prestati gledati a spekulira, iznenađujuće, o granicama i lijeku ljudske autodestrukcije. Po svome pokretaču radnje – misterioznoj bolesti koja se stihijski širi čovječanstvom i civilizaciju baca na koljena – ne zaostaje za modernim trendovima i uprizorenjima.

Izdisanje od Teda Chianga je kategorija za sebe. Ovu će priču simpatizirati kako tehnofili i ljubitelji stare škole Clarka i Asimova, tako i filozofski nastrojeniji čitatelji. Fabula Mrtvih mladenki vrti se oko kriogene prezervacije - naučne fantastike koja se iz godine u godinu polako pretapa iz mogućnosti u realnost, a sa sobom povlači pitanja moralnosti, smrtnosti i normalnosti.

Zbirke SIRIUS B su radi kvalitete prijevoda i izbora sadržaja velik pozitivan doprinos modernoj hrvatskoj (a i šire) SF sceni i svakako preporučljive za čitanje. Uz više naslova, veća je vjerojatnost da će se lakše prijeći preko onih 'slabijih' a i odličan su način upoznavanja stila i tematike pojedinih pisaca čiji se opusi mogu dalje samostalno istraživati.