jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Stephen King, Peter Straub: Talisman

talisman250Naslov knjige: Talisman
Autor: Stephen King i Peter Straub
Godina izdanja: 2011
Nakladnik: Zagrebačka Naklada
Format:  14 x 20,5 cm
Broj stranica: 694
Prevoditelj:  Milena Benini

Rijetka kolaboracija, Stephen King i Peter Straub objavili su 1984. godine zajednički projekt imenom Talisman, pustolovno-fantastički roman, te godine nominiran za World Fantasy i Locus nagrade. Prvi puta na hrvatskom, izdaje ga Zagrebačka naklada u prihvatljivom prijevodu Milene Benini, s grafičkom prezentacijom Tihomira Tikulina.

Jack Sawyer, dvanaestogodišnjak čije su posljednje godine obilježene šokantnim trenucima, smrću članova uže i šire obitelji, dolazi u maleno mjesto, otprije poznato njegovoj majci Lily,  gdje će provesti neko vrijeme. U psihi vidno oštećen, ali upravo kako bi dječak mogao biti, Jack je zabrinut i za majku, osjećajući da nešto nije u redu ma kako se ona, kraljica B-filmova, pravila da jest.  Ondje susreće Speedya, domara u lokalnom zabavnom parku, u kojem raspoznaje srodnu dušu. Nakon što mu Speedy otvori oči pred novim svijetom, svijetom paralelnim s ovim, svijetom koji nudi mogućnosti, Jack će se upustiti u putovanje na kojem će pokušati promijeniti žalosnu sudbinu, svoju i drugih. Međutim, jedna je osoba u njihovom životu parazit, Morgan Sloat, partner njegova pokojna oca, a on ima svoje, sasvim drugačije planove.

Opsežno i na svoj način hrabro, ovo djelo odskače od Kingova prepoznatljiva opusa, kao i Straubova, usmjereno i motivirano nekim drugim željama. Vidno posvećeno Marku Twainu i njegovom Huckleberryju Finnu i Tomu Sawyeru, oponaša uzorak radnje i ideje tih djela, a autori u njega unose svoj stil, kingovština obogaćena Straubovom poetičnošću. Roman, dakle, nije „vaš svakodnevni King,“ a nije niti najjednostavnije djelo za čitati, već je više kao poklon mnogim večerima, za svaku „po jedna avantura“, ako vas već smjesta u sebe ne uvuče.

Na svoj način, to su doista Sawyerove avanture u modernom dobu, a njima je pridodan kreativan skup aspekata horora i fantastike, približavajući se tako čitateljstvu danas. Ipak, djelo je i podosta sporo, ležerno, a događaji, ma kako opasni po likove, uglavnom bezazleni u pristupu, naočigled ukazujući kako neće doći do šokantnih obrata. Morgan Sloat Kingov je negativac, opasan, životan čovjek kojeg možete na ulici sresti, a bez njega, podosta toga činilo bi se u romanu bezazlenim. Na neki način, autori su se ovdje „opustili.“ Predvidljiva radnja u globalu, kao i vjerodostojni hommage, više je ovdje stvar u neobičnosti događaja i drugog svijeta, slično neobičnosti Sawyerovih avantura, nego li zaista u nekoj genijalnoj ideji i uzbudljivoj radnji. Ovdje se nastoje opipati mogućnosti.

Također, moglo bi se reći, kako je ovo prilično dobra knjiga za mlade ljude u osjetljivim godinama, ili bi barem trebala biti, ako govorimo o tinejdžerima voljnim čitanju inteligentnih 700 stranica. Posebno, ako poznajete dijete koje život i ne miluje naročito. U Talismanu autori ispituju kojekakve mračne strane života, zatim život jednog (doduše dosta naprednijeg dječaka kojemu bismo lako dali 16 godina) dječaka općenito, i tinejdžera, ali na nenametljiv način, suptilan, i opet životan, i onako, kako bi nekoć bili povezivi s Tomom, možemo ovdje biti s Jackom Sawyerom. Ponudite im knjigu svakako, jer i sami autori imali su slično nakanu. Djelo, naime, završava Twainovim citatom o odrastanju dječaka u romanima, i u ovome, prikladno tome, Jack vidno odrasta, očvršćuje, uči se suprotstavljati, i roman upravo staje, kada je vrijeme da se lik upusti dalje sam, slobodan od pisca.

Neobičan, a opet prepoznatljiv, Talisman je vrlo dobar roman, ali moglo bi se reći, i ne za najšire mase. Njegovi su spisateljski interesi drugačiji, motivi zapravo, i publika će stoga biti probrana. Hommage projekti uvijek su takvi, u svom suženom smislu iznimni, široko gledano pomalo prosječni, a Talisman je, kao jedan od takvih, svojski vrijedno djelo. Preporuka.