Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Stephen King, Peter Straub: Talisman

talisman250Naslov knjige: Talisman
Autor: Stephen King i Peter Straub
Godina izdanja: 2011
Nakladnik: Zagrebačka Naklada
Format:  14 x 20,5 cm
Broj stranica: 694
Prevoditelj:  Milena Benini

Rijetka kolaboracija, Stephen King i Peter Straub objavili su 1984. godine zajednički projekt imenom Talisman, pustolovno-fantastički roman, te godine nominiran za World Fantasy i Locus nagrade. Prvi puta na hrvatskom, izdaje ga Zagrebačka naklada u prihvatljivom prijevodu Milene Benini, s grafičkom prezentacijom Tihomira Tikulina.

Jack Sawyer, dvanaestogodišnjak čije su posljednje godine obilježene šokantnim trenucima, smrću članova uže i šire obitelji, dolazi u maleno mjesto, otprije poznato njegovoj majci Lily,  gdje će provesti neko vrijeme. U psihi vidno oštećen, ali upravo kako bi dječak mogao biti, Jack je zabrinut i za majku, osjećajući da nešto nije u redu ma kako se ona, kraljica B-filmova, pravila da jest.  Ondje susreće Speedya, domara u lokalnom zabavnom parku, u kojem raspoznaje srodnu dušu. Nakon što mu Speedy otvori oči pred novim svijetom, svijetom paralelnim s ovim, svijetom koji nudi mogućnosti, Jack će se upustiti u putovanje na kojem će pokušati promijeniti žalosnu sudbinu, svoju i drugih. Međutim, jedna je osoba u njihovom životu parazit, Morgan Sloat, partner njegova pokojna oca, a on ima svoje, sasvim drugačije planove.

Opsežno i na svoj način hrabro, ovo djelo odskače od Kingova prepoznatljiva opusa, kao i Straubova, usmjereno i motivirano nekim drugim željama. Vidno posvećeno Marku Twainu i njegovom Huckleberryju Finnu i Tomu Sawyeru, oponaša uzorak radnje i ideje tih djela, a autori u njega unose svoj stil, kingovština obogaćena Straubovom poetičnošću. Roman, dakle, nije „vaš svakodnevni King,“ a nije niti najjednostavnije djelo za čitati, već je više kao poklon mnogim večerima, za svaku „po jedna avantura“, ako vas već smjesta u sebe ne uvuče.

Na svoj način, to su doista Sawyerove avanture u modernom dobu, a njima je pridodan kreativan skup aspekata horora i fantastike, približavajući se tako čitateljstvu danas. Ipak, djelo je i podosta sporo, ležerno, a događaji, ma kako opasni po likove, uglavnom bezazleni u pristupu, naočigled ukazujući kako neće doći do šokantnih obrata. Morgan Sloat Kingov je negativac, opasan, životan čovjek kojeg možete na ulici sresti, a bez njega, podosta toga činilo bi se u romanu bezazlenim. Na neki način, autori su se ovdje „opustili.“ Predvidljiva radnja u globalu, kao i vjerodostojni hommage, više je ovdje stvar u neobičnosti događaja i drugog svijeta, slično neobičnosti Sawyerovih avantura, nego li zaista u nekoj genijalnoj ideji i uzbudljivoj radnji. Ovdje se nastoje opipati mogućnosti.

Također, moglo bi se reći, kako je ovo prilično dobra knjiga za mlade ljude u osjetljivim godinama, ili bi barem trebala biti, ako govorimo o tinejdžerima voljnim čitanju inteligentnih 700 stranica. Posebno, ako poznajete dijete koje život i ne miluje naročito. U Talismanu autori ispituju kojekakve mračne strane života, zatim život jednog (doduše dosta naprednijeg dječaka kojemu bismo lako dali 16 godina) dječaka općenito, i tinejdžera, ali na nenametljiv način, suptilan, i opet životan, i onako, kako bi nekoć bili povezivi s Tomom, možemo ovdje biti s Jackom Sawyerom. Ponudite im knjigu svakako, jer i sami autori imali su slično nakanu. Djelo, naime, završava Twainovim citatom o odrastanju dječaka u romanima, i u ovome, prikladno tome, Jack vidno odrasta, očvršćuje, uči se suprotstavljati, i roman upravo staje, kada je vrijeme da se lik upusti dalje sam, slobodan od pisca.

Neobičan, a opet prepoznatljiv, Talisman je vrlo dobar roman, ali moglo bi se reći, i ne za najšire mase. Njegovi su spisateljski interesi drugačiji, motivi zapravo, i publika će stoga biti probrana. Hommage projekti uvijek su takvi, u svom suženom smislu iznimni, široko gledano pomalo prosječni, a Talisman je, kao jedan od takvih, svojski vrijedno djelo. Preporuka.

Prijatelji