jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Stephen King: Djevojčica koja je obožavala Toma Gordona

djevojcica_gordon250Naslov knjige: Djevojčica koja je obožavala Toma Gordona
Autor: Stephen King
Godina izdanja: 2006.
Format: 15 cm x 23,5 cm
Broj stranica: 160 str.
Prevoditelj: Božica Jakovlev

Kratki roman Djevojčica koja je obožavala Toma Gordona Stephen King napisao je 1999. godine, psihološke je tematike i prožet elementima horror fantastike. U izdanju Algoritma, prema prijevodu Božice Jakovlev i s ilustracijom Igora Kordeja, prvi je prijevod izdan 2001. godine u tvrdom uvezu. Ova recenzija temeljena je na novom izdanju iz 2006. godine, mekog uveza.

Trish je vesela i napredna desetogodišnja djevojčica koja od svega najviše na svijetu voli bejzbol i njenog omiljenog igrača Toma Gordona. Ali njena je obitelj rastavljena. Sve bi bilo u redu da se njen stariji brat i majka mogu pomiriti oko odluka koje su donijeli roditelji. Svađaju se neprestano što je više od ičega živcira, i nitko je ne doživljava, te svako malo moraju okolo putovati jer majka tako želi, a na tim putovanjima beskrajno se prepiru, što Trish uznemiruje. Priča počinje kada na jednom od planinarenja Trish stisne, te ona dok se njena obitelj svađa skrene u šumu da obavi nuždu. No, kada završi, pokuša ih sustići prečacem, i tu postane nesigurna. Malo po malo, ona posve izgubi orijentaciju do puta, no istovremeno počne svoj vlastiti put odrastanja, ni sa čime pripremljena za njega osim svojom putnom torbicom.

Djevojčica koja je obožavala Toma Gordona bavi se Trishinim trnovitim putovanjem kroz divljinu, simboličkim prikazom odrastanja usporedivog s Kingovim čestim elementima iz indijske kulture i mitologije, koncipiranom prema indijskom obredu odrastanja u kojem mlad Indijanac odlazi u šumu. King koncept prenosi u sadašnjost, i dok se Trishina čitava obitelj pokazuje kao nezrela i nekompetentna, ironično se Trish poput Indijanca uspijeva susresti sa svojim nedostacima i nadilazi svoju obitelj zrelošću.

Za razliku od većine Kingovih djela, u kojima on supernaturalizira glavne pokretače radnje, ovdje dolazi do obrata i King nadnaravno ostavlja nedorečenim, takvo da može biti, a i ne mora. Postepeno s Trishinim nastojanjima da se izvuče iz šume, počinju se događati pojave i izvirivati bića koja su vjerojatno Trishine halucinacije, ali koje to opet ne moraju biti, ili barem ne sve. U skladu s indijanskom pozadinom, Trish se susreće s indijanskim božanstvima i demonima (primjerice Wendigo), ali ništa nije izričito - Kingovom jasnoćom - izrečeno. Jedna od takvih pojava je Trishin glavni izvor snage, ljubav prema sportašu Tomu Gordonu, čije igre sluša preko radija na walkmanu u svojim najgorim trenutcima, i koji je na kraju, u izvrsno zaključenoj priči, osnažuje u potpunosti. Za razliku od čestih izvora snage koje likovi pronalaze u nadnaravnom, ovdje ipak Trish snagu nalazi u samoj sebi - kao čovjeku.

King izvrsno pogađa način razmišljanja jedne djevojčice, prije svega žene, pa onda djeteta, a Trish je kao lik, njeno ponašanje i njena razmišljanja, interesantna, zabavna i maštovita. Romani s jednim likom uvijek ovise samo o njemu, a zahvaljujući Kingovoj sposobnosti nonšalantnog prepričavanja, bombardiranja informacijama i kreiranja poletnih likova, lako se poistovjetiti sa simpatičnom Trish, njenim nastojanjima i u konačnici navijati da se izvuče, iako je moguće, da će se ovdje i ondje Trishina probijanja kroz sjevernoameričku džunglu razbiti koncentraciju.

Ova kratka, slatka Kingova priča lako je štivo s malo same fantastike i horora, prigodna svim čitateljima i dobra uvodna knjiga za mlađe naraštaje. Ona je daleko od Kingovih velikih radova i starijim ljubiteljima Kinga vjerojatno će biti samo simpatična, tek kao zalogaj, ali bez obzira na to, u njoj se može osjetiti životna čar Kingova pisanja.

***slika naslovnice sa tvrdo ukoričenog izdanja