godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Looper

LOOPER (2012)

Redatelj: Rian Johnson
Scenarij: Rian Johnson
Glume: Bruce Willis, Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt, Paul Dano

G1G1Gg1

 

 opis

looper-still1

Zbog novih oblika tehnologija praćenja, u 2072. godini mafija se rješava mete vraćanjem osobe 30 godina unatrag, na dogovoreno mjesto, gdje ih plaćenik ubija i rješava se tijela. U konačnici, kada je plaćenikov posao dovršen, u prošlost šalju njega samog, a on ubijanjem budućeg sebe zatvara krug. Zbog toga ih zovu Loopers. Joe (Joseph Gordon-Levitt) je „perspektivan“ Looper kojemu jednog dana na likvidaciju pošalju njega samog. Trenutak nepažnje omogućuje starom Joeu (Bruce Willis) da pobjegne, što pokrene lavinu nepredvidljivih događaja. 

Sagleda li se tok priče cijelog filma ili uopće samo generalna ideja ovdje iznesena, prilično je lako primijetiti rupičavost prezentiranog sistema. Na samu spomen putovanja kroz vrijeme, postane evidentno kako se film neće dobro nositi s uzročno-posljedičnim lancima tog elementa. Ako ste prethodno pogledali trailer (pogledajte ga), znate da ne obećava puno. Nije upečatljiv, ne nudi ništa više od ovdje napisanog sinopsisa, pa film djeluje kao da je gornja premisa nabačena kako bi se nadalje, možda u stilu Terminatora, dva sata naganjali. Što nije nužno po sebi loše, ali koja kap inteligencije ove godine ne bi nam škodila. No, ako Vam je Rian Johnson (Brick, The Brothers Bloom) poznat, onda znate da je on vrst redatelja kakva nikada doista ne ponudi originalne koncepte, ali sa svakim filmom uspješno eksploatira utabane putove i zavrne ono što zovemo klišejima. Najljepše je što su to učinili upravo trailerom, gdje se ne nalazi apsolutno ništa od onoga doista bitnog, doista zanimljivog u filmu. 

looper-still2Distopijski setting SAD-a u koji je radnja smještena suptilno oblikuje atmosferu svijeta koji nam apelira, ali je stran. Prednost je što se ne troši vrijeme i prostor filma objašnjavajući nam tko, gdje, kako, kada i zašto. S jedne strane, uočavamo uvijek nove detalje nepoznate okoline (bilo odnosi ljudi, ekonomija svijeta ili sami objekti što ih koriste), što nam neizravno gradi svijet, a s druge strane, pogurnuti smo direktno u priču, kroz likove koji u tom svijetu žive već desetke godina. U njoj, odbjegli Looper samo je početna točka u shematici radnje. Dapače, Johnson koristi više od jednog općeg elementa sci-fi filmova (putovanje kroz vrijeme), i jednako kao i putovanje kroz vrijeme, ostale koristi savršeno odmjereno, katalizacijski i klimaktički, dajući impuls drami likova i temama koje kroz njih propitkuje. Zahvaljujući tome, film je pristupačan najširem spektru gledatelja jer je općenito inteligentan i intrigantan, a opet nije konceptualno i verbalno napasan, pa da bi privlačio samo ljubitelje znanstvene fantastike. Ponegdje, na to sami likovi humoristično i referiraju. 

Kada bismo isključili lake elemente SF-a, dobili bismo mješavinu drame i trilera, što je naprosto plus po sebi. Najvažnije od svega – priča niti završava niti postaje evidentna nakon dvadeset minuta filma, iako se to nama uvijek iznova tako čini, već se izgrađuje novim, blisko vezanim i umnogome suptilno uvedenim momentima sve do samog kraja s bitno drugačijim direkcijskih rješenjima spram aktualnog Hollywooda. R ocjena implicira krv, a ona je onoliko sirova i realna, ekstra detalj, koliko je neisforsirana i krajnje sporedna. Omjer dijaloških i akcijskih sekvenci je dobar, one su međusobno raznovrsne i uvijek napete, s ponekim momentom komike. Postoji mogućnost da se neki dijelovi radnje učine kao da ne pokreću film naprijed, odnosno da nas pomalo uspavaju, ali sklonost filma da nas iznenada intrigom digne na razinu iznad, ostavlja u konačnici izvrstan utisak. Tematika moralne odgovornosti i solidarnosti iza činova tu je da film osjenča poantom iza pucnjave, dok će, jasno, SF zavrzlame potaknuti na kombinatoriku.

looper-still3Ipak, u prijenosu samih likova i njihovih strasti postoji svojevrsna hladnoća, distanciranost. Film takav utisak neće nužno ostaviti na svakoga, ali je tendencija neizbježna. Performansi svih glumaca, osim malenog dječaka Piercea Gagnona kao Cida, nisu upečatljivi, već uobičajeni. Willis se od sebe nimalo ne razlikuje, a Gordon-Levittu je ovo još jedan film u nizu standardnih facijalnih izraza. Maska koju su Gordonu-Levittu na lice stavili kako bi više sličio Willisu uspijeva nas natjerati da ne vidimo Josepha, već Joea, ali način glume i specifična upotreba glasa otkriva prosječan pristup ulozi. Emily Blunt kao Sara, međutim, nešto je bliža nižoj nego li višoj ocjeni, ponajviše zbog manjka utiska ljubavi koji bi trebala po ulozi evocirati. Sporedni glumci za uloge poput Setha (Paul Dano), Abea (Jeff Daniels) i Kida (Noah Segan) odabrani su pripadno njihovim klasičnim ulogama, stoga je iz samog odabira moguće znati što će se s njima dogoditi, za one koji pomnije prate. Naravno, ne leži tek u tome problem hladnoće, nego naprosto manjak prirodnih sila privlačnosti među likovima, što je, valja pretpostaviti, stvar režije. Na stranu s ovim negativnim aspektom koji bi nekima dobro mogao unerediti dobar film, zanimljiviji je pozitivan aspekt potpunog odsustva konkretnijeg „negativca“ filma, odnosno transformacije likova iz protagonista u antagoniste i obratno, gdje je jedini doista trivijalan klišej uloga Kid Bluea kao crtanog negativca, onaj klasični tip nesposobnog tatinog sina koji na kraju ipak zapapri. Pomiješani osjećaji koje u nama bude ipak predstavljaju svojevrsnu prednost filma.

Suprotno većini očekivanja, Looper je, ustvari, ponajbolji film godine i vjerojatno najbolji SF godine. Bio bi pri vrhu s obzirom na posljednje godine. Naslove poput Prometheus naprosto je pregazio kvalitetom, a nalazi se negdje u horizontali s filmovima poput Moon. Dakle, svakako pogledati.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona