godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Akira

AKIRA (1988)

Redatelj: Katsuhiro Otomo
Scenarij: Katsuhiro Otomo, Izō Hashimoto
Glasove posuđuju: Mitsuo Iwata, Nozomu Sasaki, Mami Koyama

akira11988. godine, u sklopu trećeg svjetskog rata, na Tokyo je pala atomska bomba i izbrisala ga s lica Zemlje. 31 godinu kasnije, Tokyo je u ekonomskom i socijalnom paklu, ulice su preplavljene vojskom, revolucionarima, bandama i policijom. Kaneda je srednjoškolac, sasvim tipičan primjerak socijalnih slučajeva koji do grla ispunjavaju škole, i vođa lokalne motorističke bande. U jednom od uličnih okršaja, njegov najbolji prijatelj Tetsuo sudara se naizgled s djetetom. I prije no što se snađu, Tetsua otima vojska. U nastojanju da otkrije što mu se dogodilo prijatelju, Kaneda ulazi između nekoliko vatri, no istovremeno, Tetsuo doživljava radikalnu transformaciju, i ne sasvim ovozemaljsku.

AKIRA pripada najčešćem izboru od prvih pet naslova koji svakom anime ljubitelju padnu na pamet pri preporučivanju ozbiljnijih naslova japanske kulture. Kao kultan i landmark naslov pojavio se među zrelim generacijama i tako se postavlja relevantan iz dva razloga. Prvi razlog je animacijski skok u neviđenu umjetničku ozbiljnost (i budžetom od 10 milijuna $), što se tada na Zapadu još uvijek podrazumijeva kao Disney, a drugi razlog je tematski skok u kritičku i mudroslovnu misao, što se tada na Zapadu još uvijek poima kao nemoguće. AKIRA u suštini, stilski i tematski razara sve poznato i ustaljeno vezano za animacijski film, do te mjere da u SAD-u nisu imali pojma kako bi ga uopće kategorizirali ili promovirali na prvom mjestu. Za isto vrijeme, međutim, već je utabao put drugima kao jedan od prvih naslova koje su tada rođeni gledatelji kasnije gledali i tako pripada oblikovateljima danas poznate kulture, a kao preporuka novim gledateljima nadolazećih generacija, pripada reprezentativnom primjerku doba koje se pretpostavlja kao umjetnički najplodonosnije, iako zapravo nije jedan od prvih te ere.

AKIRA je sam po sebi, sagledan opće, nedorečen. Problem je što su beskrajno genijalnu mangu od 2000+ stranica radnje epskih proporcija pokušali ugurati u dva sata filma i usput slijediti stvarnu radnju. Rezultat je, s jedne strane, što se film podosta odvaja od mange smjerom radnje, a s druge strane, što mnoštvo tema nije izravno pokriveno. Tu je najveći problem u likovima koji su nošeni agresivnim i opsežnim zbivanjima i zbog toga se gotovo uopće ne uspijevaju dimenzionalizirati. S obzirom na izvor govorimo i o dobrom rezultatu, budući da su masu likova izbrisali iz radnje kako bi je uopće doveli na ekran. Nije lako osjetiti granice početka, zapleta, raspleta, i posljednji se dio filma završi prije no što bi tko očekivao, djelujući epizodno. AKIRA se tako iz duboko intrigantnog spleta akcije i misli okreće više akciji nego mislima, no zbog apstraktnosti akcijski su dijelovi opet prožeti jednom drugom misaonom perspektivom, i tako je poluprovedenost lako uočljiva, odnosno oni koji nisu skloni zamisliti se nad scenom ili ne poznaju njegovu pozadinu, vidjeti će ga na mnogo načina svrsi neshodnim.

akira2AKIRA ipak sadrži i mnoge „da“ zbog kojih je briljantna. Svojom fantastičnom animacijom i glazbom prije svega privlači i održava pozornost do kraja. Nije to samo do stila, već i korištenja, izbjegavanja cenzura, ublažavanja ili ikakve prilagodbe bilo kome. Eksperimentalni Heavy Metal iz 1981. na svoj ga način premašuje za sedam godina (iako je sama manga tada začeta), ali u AKIRI nema nikakvih ograničenja ni za što, a za ondašnje pa i sadašnje standarde pokazuje i specifičan osjećaj za bizarnost koja opet nije perverzna, već proširujuća u poimanju. 

AKIRA, nadalje, uzima element nasilja u posve drugačijem svjetlu. Koliko nadmašujući nasilnošću zapadne naslove, toliko je u istome inteligentnija. Za razliku od Zapada u kojem je nasilje legitimno ako ga čine good guys (što se nota bene preslikava i u stvarnost), ovdje je demonstrirano kako niti jedno nasilje ne ishodi ništa konstruktivno, i to opet ne dolazi kao u lice diktirana moralna prodika na kraju priče, već je organički prisutno kroz likove i događaje. Stoga, rastom nasilničkih činova približavamo se sve većem užasu, i u AKIRI to se jednako manifestira konačnim, neočekivanim razrješenjem na dvije razine, iznutra u smislu likova i njihova avatara Tetsua, i izvana kao konkretno.

AKIRA je također i kritika društva u nekoliko temata, ovdje više približena kroz događaje nego li dijalog. Osim parcijalnog rekonstruiranja Japanskog oporavka nakon drugog svjetskog rata, Otomo realno prikazuje društveni raspad koji se poput uzorka uvijek iznova kroz povijest preslikava. U mangi to je znatno snažnije prikazano kroz vrlo inteligentno satkane odnose između likova, dok u filmu mnogi relevantni likovi, kao izvori perspektiva, propadaju, ali ih koliko toliko zamjenjuju vizualni događaji koji istinu filma vrlo lako prenesu u sadašnjost i prošlost. I takvi, naime, već su rasjekli pitanje animiranih filmova koji u Zapadu uzdižu temate u sanjarsko, a sebe u puku zabavu, ono gdje ništa ne naučimo. Konačno, posljednja točka AKIRE suptilna je vjera u mogućnost čovjeka, prikazana kroz glavnu ideju moći koja se budi u otetom dječaku, ekstremizacija i vizualizacija faktičke mogućnosti skretanja čovjeka, uvijek, naime, svodiva na jedan od dva moguća izbora, destruktivan i konstruktivan, ali nikada u potpunosti pravi i krivi put. 

AKIRA je, dakle, svojim tehničkim limitom zakinuta za bogatstvo mange u sadržaju van videoaudialnog, primarno razvoju likova, ali u drugim elementima briljantna, te u historijskom viđenju izuzetno važna. Stoga je obavezan naslov za pogledati, a zatim i obavezna manga za pročitati. 

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona