godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Kara no Kyoukai – The Garden of Sinners

Autor: Belmorn

cover250Kara no Kyoukai (eng. Boundary of Emptiness) serijal je 7 animiranih filmova japanskog studija Ufotable, prema istoimenom romanu autora Kinoko Nasu-a. Njegova dva druga romana, Tsukihime i Fate/Stay Night, oba smješteni u opširan i maštovit svijet popularno nazvan Nasuverse, stekli su kultan status kod fanova diljem svijeta. Stoga je razumljivo kako je vijest da će jedan od njegovih ranijih uradaka i početnih točaka Nasuverse-a dobiti svoju ekranizaciju dočekana s oduševljenjem.

Filmovi su prikazivani u periodu od početka 2008. do kraja 2009. godine, a reakcije fanova su bile iznimno pozitivne. Dojmljiv je podatak da se studio odlučio adaptirati svako poglavlje kao zaseban film, umjesto pokušaja uguravanja čitavog romana u jedan jedini. Glasina veli kako je i sam autor, nezadovoljan svojim ranim tekstom, priznao kako su u studiju sjajno adaptirali izvorni materijal i dao svoj blagoslov da ga se animira u tom obliku. 

Iako ima elemente klasičnog horora, ponajviše u prva dva filma, KnK miješa prvenstveno misteriju, nadnaravno i filozofiju karakterističnu za autorov stil pisanja. Priča je smještena u mračni moderni fantasy setting u kojemu se iza kulisa svakodnevne stvarnosti nalazi svijet nastanjen duhovima, demonima i transcendentalnim entitetima, te magovima, esperima i lovcima na nepravilnosti u prirodi poput ljudsko-demonskih hibrida. 

1Shiki Ryougi mlada je nasljednica jedne takve obitelji lovaca na demone. Specijalnost obitelji Ryougi jest u stvaranju paralelne ličnosti u svojih nasljednika, koja funkcionira kao ekspert u borbi mačem i efikasni ubojica. Priča započinje u trenutku kada sasvim običan srednjoškolac, naš drugi protagonist, Mikiya Kokutou, sretne Shiki jedne snježne noći i zainteresira se za tu neobičnu djevojku. Ispostavi se da pohađaju istu školu, i ubrzo se počnu družiti usprkos njezinoj distanci spram ostalih vršnjaka.

Uskoro grad počne potresati niz serijskih ubojstava učinjenih na najkrvavije načine, a dokazi s mjesta zločina upućuju na nekoga iz njihove škole. Mikiya isprva sumnja u Shiki zbog njezinog neobičnog ponašanja i misteriozno zadobivenih ozljeda, no odluči vjerovati u nju usprkos svemu. Nakon niza događaja i preokreta, Shiki završi u komi nakon nesreće u prometu. Dvije godine kasnije, Shiki se budi iz kome i otkriva da je njezina druga ličnost nestala, te da je stekla mistične oči koje su u stanju vidjeti smrt svega što postoji. Otkriva da ju je Mikiya posjećivao u bolnici protekle dvije godine, u međuvremenu odustao od fakulteta, i trenutno radi u detektivskoj agenciji koja se bavi nadnaravnim slučajevima, a vodi ju ženski magus imena Touko Aozaki.

3Prvi film nas baca u fabulu u trenutku kada Shiki i Mikiya već rade u agenciji i bave se slučajem niza samoubojstava s napuštenih zgrada. Iako služi svojoj svrsi kao direktan pristup priči bez dugog uvoda, može dati pogrešan inicijalni dojam o serijalu kao generičnom mystery/supernatural animeu s plošnim likovima i nepostojećom pričom. O pozadini priče i likova ne znamo ništa, ali gledatelja će zadržati odlična animacija, misteriozna atmosfera i naznake da ima više do KnK svijeta nego što se na prvi dojam čini. 

Tempo radnje je polagan. Anime se ne fokusira toliko na akciju koliko na polagano rješavanje slučaja i otkrivanje priče, te na likove i njihove odnose. Atmosfera je jedan od najupečatljivijih aspekata serijala. Nju gradi sporiji tempo radnje, tamniji tonovi u crtežu, ambijent nepoznatoga, suzdržana režija i glazba koja čini naizmjence laganu i melodičnu, te disonantnu i napetu zvučnu sliku. No čak i ljubitelji akcije doći će na svoje u nekoliko vrhunski animiranih borbi.

4Sljedeći filmovi naizmjence obrađuju događaje koji su doveli do te točke, te trenutna zbivanja u agenciji, a sve kulminira glavnim sukobom u petom filmu. Kako polako saznajemo sve više o svijetu i likovima, stil priče se pomiče s misterije i horora na moderni fantasy. Likovi nisu nemoćni i ignorantni – svi se ističu svojim sposobnostima i pripadaju više onom svijetu nego našem, svakodnevnom. Mikiya je zapravo jedini kojeg bi se moglo okarakterizirati kao običnog, i ostatak je ideje kako protagonist mora biti generični japanski srednjoškolac kako bi se publika, valjda, s njime lakše poistovjetila. Iako pati od klasične mane karakterizacije glavnih likova u animeu, altruizma koji ponekad graniči s glupošću, svejedno uspijeva ispasti realan i probavljiv lik, antiteza protagonistici koja je sve samo ne obična. Iako se Shiki na prvi pogled čini isforsirano jakim borcem s klišejno hladnokrvnim stavom, s vremenom se otkriva njezina prošlost, sukobi, emocije i trunka ludila koji pogone njezin karakter. Oba lika doživljavaju osobne promjene i razvoj svog odnosa, i taj aspekt priče odrađen je bez greške. 

KnK nije lagan za razumjeti. Glavnu nit priče nije teško za pratiti, i ona je, ako se zanemari nekronološki redoslijed nekih filmova i scena, jasna. No pozadinu, setting, motivacije likova i pokretačke elemente, nije baš. Dio krivnje leži na studiju, koji je odlučio žrtvovati dio ekspozicije prisutne u romanu kako bi se očuvala atmosfera i tečnost radnje. Budući da nismo u mogućnosti čuti razmišljanja likova i naraciju, određeni detalji ostat će nejasni gledatelju ukoliko se ne informira iz drugih izvora. To, s obzirom na količinu fanovskih stranica posvećenih Nasuverse-u, zaista nije teško, ali neki će uzeti kao zamjerku serijalu. Drugi razlog leži u donekle nejasnom stilu pripovijedanja, koji se dobrim dijelom oslanja na filozofiranje kao metodu rješavanja nepoznanica. Ako se uzme u obzir da čitav setting počiva na određenoj intrinzičnoj filozofiji, poput japanske mitologije, to je sasvim razumljivo, ali neupućenom gledatelju moglo bi se učiniti neuvjerljivim da se slučajevi rješavaju filozofiranjem, a motivacije likova čine filozofski koncepti. Tako je, npr. jedna od ključnih točaka posljednjeg filma razlika između umorstva i krvoprolića. Pa vi mislite.

6Soundtrack obiluje ženskim vokalima i polifonijom, music box-om, klavirom i violinama, ali i modernim elektronskim prizvukom karakterističnim za stil skladateljice Yuki Kajiure. Kroz glazbu najčešće proviruje melodična melankolija ili jeziva napetost, a tijekom akcijskih scena žešći dijelovi sa distorzijom, elektronskim beat-om, te orkestrom i zborom. Sam za sebe, soundtrack nije nešto posebno, možda jer su pjesme do najviše tri minute trajanja, ali za vrijeme animea savršeno sjeda i obogaćuje svaku scenu. 

Animacija je još jedan upečatljiv aspekt ovog anime serijala. Budući se radi o kino filmovima, budžet za animaciju je bio prilično velik, što se ogleda u detaljnim pozadinama i fluidnim pokretima. Posebno je dojmljiva upotreba obojenog osvjetljenja u pojedinim scenama, tako u nekima prevladava plava, u nekima zelena, a u nekima narančasta boja, stvarajući specifičan ambijent.

Kara no Kyoukai anime je uradak natprosječne kvalitete, ali ne i bez svojih mana. Isto kako bi mogao osvojiti gledatelja svojom animacijom, pričom i likovima, te atmosferom, isto tako bi ga mogao odbiti nejasnim pripovijedanjem, apstraktnim konceptima i sporim tempom. Nažalost, to je jedna od onih stvari koje spadaju u domenu ukusa, a KnK se ne može pohvaliti da je za svakoga. On je definitivno kvalitetan, ali i dosta specifičan, pa bi svatko za sebe trebao provjeriti hoće li mu se svidjeti ili ne. Jedina veća objektivna zamjerka bio bi šesti film, koji je doživio prevelika rezanja u odnosu na izvornik, i ispao nejasne poante na tom mjestu u serijalu, no ne kvari previše cjelokupni dojam.

Kao jedan od onih koji su opsesivno brojali dane do njihova izlaska na dvd-u, i gledali filmove još isti dan kada su procurili na internet, mogu posvjedočiti da nijedan individualno nije razočarao, unatoč primjetnim razlikama u trajanju i opsegu radnje između pojedinih filmova. Dvije godine kasnije, maratonsko gledanje otkriva da su još i bolji kada ih se gleda u komadu, te da i neke zamjerke prilikom prvog gledanja imaju više smisla kada dobiju svoje mjesto u cjelokupnoj priči, atmosferi i konceptu.

Privodeći ovu recenziju kraju, napomenuo bih kako KnK 2.2.2011. dobiva BluRay izdanje, u koje će biti uključen i 30-minutni epilog. To će zasigurno biti poticaj fanovima da se dive crtežu i animaciji u HD rezoluciji, a onima koji to još nisu, prilika da bace pogled na ovaj novi i slabo poznati biser japanske animacije. 

 

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona