Glass official theatrical posterU kinima se ovih dana vrti Glass, treći film iz prve Shyamalanove trilogije. Neslomljivi Overseer (Bruce Willis) obračunat će se s nadljudski moćnim Beastom (James McAvoy), i starim neprijateljem Glassom (Samuel L. Jackson).

warhammerProizvođači igara Warhammer koristili su strategiju uvođenja novih edicija svakih nekoliko godina. Kao rezultat takve politike, njihove igre su opstale desetljećima. No prije nekoliko godina ukinuta je jedna od dvije najdugovječnije igre Warhammer Fantasy Battles, a nastavljen je razvoj Warhammera 40000.

avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

Christopher Knight, Alan Butler: Nulta civilizacija

Autor: abbigail

nulta_civilizacijaNaslov knjige: Nulta civilizacija
Autori: Christopher Knight, Alan Butler
Godina izdanja: 2005.
Nakladnik: V.B.Z. d.o.o.
Format: 160x240
Broj stranica: 206
Prevoditelj: Radha Rojc Belčec

Autori Christopher Knight i Alan Butler u knjizi „Nulta civilizacija“ izdavačke kuće V.B.Z., krenuli su od teorije koju je, ne tako davno, postavio profesor Alexander Thom.

Njegova teorija o postojanju drevne mjerne jedinice nazvane megalitski jard nastala je na osnovu prikupljanja podataka na megalitskim nalazištima diljem Britanije i Francuske. Na tim su područjima prije izuma pisma živjele kulture o kojima jako malo znamo te stoga pretpostavljamo da su bile primitivne i da nisu rabile ništa što bismo mi smatrali „suvremenim“, kao što je npr. univerzalno sredstvo za mjerenje dužine, težine i volumena.

Međutim, profesor Thom je na temelju dugogodišnjeg istraživačkog rada na području megalitske arhitekture utvrdio da su narodi koji su gradili ta velebna zdanja od kamena posjedovali univerzalne mjerne jedinice koje su se temeljile na kretanju Venere.

Autori knjige „Nulta civilizacija“ kreću u potragu za dokazima je li megalitski jard stvarna jedinica koju je povijest izbrisala dolaskom pisma ili je fiktivni proizvod velikog broja podataka koji statističkom obradom na koncu često daju ono što istraživač želi dobiti. Vode nas kroz sajmove Champagnea na kojima su se prvi put počele rabiti usklađene mjerne jedinice ne bi li se tako olakšala trgovina na veliko. Upoznaju nas s povijesti pinte i galona, bušela i inča, stope i jarda, furlonga i milje i drugih, ne tako uobičajenih mjernih jedinica korištenih u prošlosti, te nas dovode sve do današnjih, nama poznatih i uobičajenih centimetara, metara, kilograma i litri.

Vodeći nas kroz drevne civilizacije Sumera, Mikene, Grčke, Egipta, Japana i Indije, Christopher Knight i Alan Butler svojim istraživanjima ukazuju na sve veću sličnost mjernih jedinica što se više ide natrag u prošlost. Tako oformljuju teoriju da je na početku povijesti civilizacija postojao jedan univerzalni mjerni sustav iz kojeg su potekli svi kasnije stvoreni, točnije - ponovno otkriveni mjerni sustavi.

Njihova teorija postavlja očito pitanje: da li je civilizacija koju do sada poznajemo kao primitivnu kulturu graditelja megalitskih zdanja bila u stanju oformiti tako precizan sustav mjerenja koji se zadržao do danas, pronoseći se kroz mjerne jedinice različitih naziva? Ako je odgovor potvrdan, tada tradicionalna arheologija potrebuje korekcije što se tiče pogleda na narode koji su nastanjivali poznate nam prostore prije pojave pisma.

Drugo pitanje koje proizlazi iz prvog jest: jesu li megalitske kulture do spoznaja za koje autori smatraju da su posjedovali došli sami ili im je netko drugi ukazao na njih?

Pitanje „nulte civilizacije“, pripadnika kulture intelektualno superiornije megalitskoj civilizaciji, pitanje je koje izaziva podsmijeh znanstvene zajednice, ali koje uporište nalazi u raznim spisima drevnih civilizacija koje se smatraju mitološkim. Međutim, koliko je onoga što mi danas smatramo mitovima i legendama uistinu samo predaja koja se prenosila s koljena na koljeno uz vatru? Koliko možemo biti sigurni da se događaji opisani u sumerskim, egipatskim ili biblijskim tekstovima uistinu nisu dogodili? To što za njih nema arheoloških dokaza, ne govori u prilog njihovom nepostojanju. Osim toga, tvrde Knight i Butler, zašto bi nam uopće naši preci htjeli lagati pričajući nam bajke o bogolikim ljudima koji su došli i prenijeli im do tada nepoznata znanja i vještine.

Iako su teorije Christophera Knighta i Alana Butlera trenutno daleko od odobravanja znanstvene zajednice, obojica se nadaju da će se ispuniti „proročanstvo“ astronoma profesora Archieja Roya:

„...akademska se zajednica drži trodijelnog obrasca: Najprije ustvrdi da ste poludjeli i pokušava vas ignorirati. Ako ostanete uporni, izjavit će: „Dobro, pokažite mi svoju postavku, a ja ću vam pokazati zbog čega niste u pravu.“ Na kraju će reći: „Pa, da, naravno. Mi to znamo već odavno.“

Osim svojih teorija, autori na kraju knjige nude i dodatke koji će čitatelju olakšati praćenje teksta te ga usmjeravati na put kojim su u svojem istraživanju išli. Kao što sami kažu: „Jedino što je potrebno da biste detaljno mogli pratiti naše istraživanje jest temeljno znanje aritmetike, zato vas molimo da vam kalkulator bude pri ruci želite li korak po korak provjeravati naša otkrića.“

Svi oni koji su zainteresirani za avanturu na koju pozivaju Christopher Knight i Alan Butler mogu tako na jednostavan način pratiti korak po korak one koji su im prethodili. Čitateljima su to autori knjige, a autorima istraživači poput profesora Thoma i generacije drevnih civilizacija koje su stvarale mjerni sustav, koji njihovim istraživanjem nakon tisuća godina povijesnog zaborava ponovno izlazi na svjetlo dana.

Christopher Knight je autor nekolicine pseudoarheoloških i pseudopovijesnih knjiga u kojima obrađuje teorije poput 366-stupnjevne geometrije i porijekla Slobodnog zidarstva. Pojavljuje se u dokumentarcu History Channela: „Dekodiranje prošlosti – misterije Slobodnog zidarstva“.

U koautorstvu s Robertom Lomasom napisao je: The Book Of Hiram: Freemasonry, Venus and the Secret Key to the Life of Jesus, Uriel's Machine: The Ancient Origins of Science, The Second Messiah: Templars, The Turin Shroud and the Great Secret of Freemasonry, The Hiram Key: Pharaohs, Freemasons and the Discovery of the Secret Scrolls of Jesus i mnoge druge.

Britanski istraživač Alan Butler pasioniran je proučavanjem ranih kalendara, kultura brončanog doba, početaka astronomije i astrologije te Zemljinih misterija.

S Christopherom Knightom napisao je: Civilization One: The World is not as you thought it was, Who Built the Moon?, Solomon's Power Brokers: The Secrets of Freemasonry, the Church and the Illuminati, Before the Pyramids, Cracking archaeology's greatest mystery.